nemogoody

Friday, December 29, 2006

آجیل شب یلدا3

سلام بر همگی

این آجیل شب یلدا هم خوشمزه است هم بسیار پر فایده:


انار
انار نيز مانند هندوانه بايد در شب يلدا خورده شود .اين ميوه زمستاني نيز داراي خواص بسيار است که در زير بيشتر به آنها پرداخته خواهد شد. جالب است بدانيد که در سالهاي بسيار دور اين ميوه از ايران به شرق وشمال هندوستان برده شده ومورد کشت قرار گرفته است .در صورتي که بيشتر منابع زادگاه آن را کشور هند معرفي مي کنند ،در حالي که زادگاه اصلي انار ايران ونواحي اطراف آن است . که به تدريج از ايران به هند واز آنجا به کشور هاي اطراف درياي مديترانه وسپس به آمريکا برده شده ومورد کشت قرار گرفته است .
مطالعات نشان داده اند که مصرف يک انار متوسط 15درصد از نياز افراد را به ويتامين C و2 درصد از نياز روزانه افراد را به آهن بر طرف کرده ، در ضمن داراي مقادير بالايي پتاسيم (400 ميلي گرم )کلسيم و ويتامين Aاست. دانشمندان عـقـيده دارند که مي توان ازاين ميوه در درمان اسهال ، مشکلات کليوي ، ناراحتي هاي دستگاه گوارشي،اختلالات بينايي ،رفع انگل هاي روده اي ، تقويت دندانها ولثه ها وحتي دردهاي معده (درصورتي که با کمي فلفل ونمک مصرف گردد)، استفاده کرد.آخرين يافته ها نشان داده اند که،دريافت منظم اين ميوه ميتواند ازبروز سرطان پوست نيز جلوگيري کند.به اين دليل مصرف اين ميوه يا آب آن به افرادي که در مناطق با احتمال زياد سرطان پوست زندگي مي کنند ،توصيه مي گردد . تحقيقات جديد نشان داده اند که مصرف انار مانع بروز بيماريهاي قلبي مي گردد . اين ميوه مانند چاي سبز مقادير بالايي آنتي اکسيدان دارد که مانع اکسيداسيون کلسترول بد در بدن شده واز باريک شدن ديواره عروق جلوگيري مي کند واز بروز بيماري هاي قلبي ممانعت به عمل مي آورد .محققان اعلام مي دارند که نوشيدن يک ليوان آب انار در هر روز در بهبود فعاليت عروق خوني وسخت شدن ديواره انها موثر است وموجب حفظ سلامت قلب مي گردد. به علاوه ، آنها معتقدند که وجود ترکيباتي نظير پلي فنول ها ،تانين ها و آنتوسيانين ها نيز اثرات بهبود بخشي دارند. اين محقـقـان اعلام مي دارند که مصرف آب اين ميوه براي خانم هاي باردارمفـيد بوده وتا حدودي آهن مورد نياز بدنشان را تامين مي کند.
در ضمن طبيعت سرد اين ميوه آن را براي تصفيه همه سيستم هاي بدن مفيد کرده است.
به علاوه ، پيرو مطالعه اي که در دانشگاه ويسکانسين به انجام رسيد محققان اعلام داشته اند که نوشيدن روزانه يک ليوان آب انار به دليل ترکيبات آنتي اکسيداني احتمال بروز سرطان پروستات را در مردان کاهش مي دهد. اين سرطان در ميان مردان شايع ترين نوع سرطان است که در انگلستان سالانه بيش از 30هزارنفر به آن مبتلا شده و10هزار نفراز آنها جان خودرا از دست مي دهند . شواهد حاکي از آن است که اين ميوه به دليل ترکيبات بسيار قوي که دارد از عود مجدد اين بيماري نيز به شدت مي کاهد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home