nemogoody

Thursday, December 10, 2009

دوربین مدار بسته در مدارس / مدیریت مدارس کشور توسط حوزه علمیه

سلام بر همگی

چند وقت پیش خبر نصب دوربین های مدار بسته در مدارس را خواندم و بسیار پریشان و آشفته شدم و به فکر افتادم که این نظارت های بی حد برای چیست؟ حتی در زندان ها هم زندانیان به صورت تمام وقت زیر نظر نیستند و این احساس که همیشه یک نفر دارد تو رانگاه می کند برای بچه های بی گناه چه لزومی دارد؟

لطفا حرف امنیت خودشان را پیش نکشید که اصلا جایی ندارد میان کوچه وخیابان که نیستند، درون چهاردیواری به ظاهر امن مدرسه اند. در ضمن صحبت از کنترل کردن شیطنت های دانش آموزان و آزار و اذیت آموزگاران هم در بین نیست. من خودم تدریس کرده ام و می کنم و می دانم که این دوربین ها برای حمایت از آموزگاران نیست. با اعصابی خورد داشتم به نتیجه این کار و آن احساس عدم امنیت از همیشه زیر نظر بودن فکر می کردم . به این که ما که دوربین مدار بسته نداشتیم و فقط به سانسور تفاوت های بین خانه و مدرسه در سخن گفتن مجبور بودیم چه اندازه اذیت شدیم و حالا چه بر سر اینها خواهد آمد فکر می کردم.

تا اینکه سخن از واگذاری مدیرت مدارس کشور به حوزه علمیه گفته شد و من به این فکر افتادم که کاربرد امنیتی دوربین های مداربسته اینجا معنی پیدا می کند. در این اندیشه ها بودم که کاریکاتور زیر را از طریق ایمیل دریافت کردم. واقعا جان کلام را خلاصه کرده و با این اوضاع با نصب دوربین های مدار بسته در مدارس کاملا موافقم تنها برای حفظ امنیت دانش آموزان

0 Comments:

Post a Comment

<< Home