nemogoody

Saturday, October 06, 2007

راه اندازی شیفت شب پلیس نامحسوس

سلام بر همگی

عنوان را که دیدم خیلی خوشحال شدم و در دل تبریک گفتم که از این پس از آمار جرم و جنایت در شب کاسته می شود، متن را که خواندم گفتم زهی خیال باطل :

"پليس بزرگراه به منظور كاهش تخلفات حادثه ساز در شب، از ساعت 22 به بعد، با خودروهايي كه صداي ناهنجار توليد و يا از سرعت بيش از حد مجاز استفاده مي كنند، برخورد مي كند."

البته خیال من باطل بود وگرنه هرگونه فعالیتی در جهت رعایت قوانین بسیار ارزنده است. بعد به این فکر افتادم که دل غافل در روز روشن در وسط خیابان شلوغ آدم می دزدند فریادرسی نیست تو به فکر شیفت شب هستی؟

حدود چهار سال پیش بود که در شرکتی که کار می کردم سر میز نهار بحث از همین مسایل شد همکاری می گفت اگر زنان خود راه ندهند هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید و بحث به دلیل جنسیتی شدن آن بالا گرفت ، در گرماگرم جدل، همکاری از راه رسید و گفت خبر دارید چرا آقای ... ،یکی دیگر از همکاران ،چند روزی است که یک خط در میان می آید؟ و بعد از کلی آب و تاب توضیح داد که شازده پسر نوزده ساله آقا را بعد از خرید از مجتمع پایتخت در خیابان ولیعصر (پهلوی) بالاتر از میدان ونک به زور دزدیده اند و سوار ماشین کرده اند، سپس به سمت کرج حرکت کرده اند از شانس در راهبندان بزرگراه تهران کرج این پسر موفق به فرار می شود، حالا هم در به در دنبال مراحل شکایت و قانونی آن هستند.

ابتدا فکر کردیم این اقدام در جهت اخاذی صورت گرفته است که با توضیحات همکار گرامی از قول پسر داستان فهمیدیم آدم ربایان در داخل ماشین اقدام به لمس نمودن بدن این پسرکرده اند و صحبت هایشان در مورد استفاده جنسی از ایشان بوده ، لازم به ذکر است که این آقا پسر در عین حال که برازنده است و به دلیل جوانی و ورزش اندام مناسبی دارد و به سرو وضعش هم می رسد ، اما اصلا و ابدا به اصطلاح "اوا خواهر" نیست. هزچند که از نظر من امیال جنسی هر فرد تا زمانی که برای سایرین دردسر ساز نباشد موضوعی کاملا شخصی است.

بعد از تمام این داستانها و نقل قول ها ، در این فکرم که امنیت اجتماعی برای همه لازم است زن، مرد، بزرگ، کوچک، جوان و نوجوان. پس با تشکر از پلیس بزرگراه که به فکر آسایش مردم در ساعات دیر وقت شب است ای کاش پلیس جنایی و سایر قسمت ها نیز به فکر اینگونه خدمات پیشگیرانه باشند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home