nemogoody

Friday, February 10, 2006

تئوری توطئه

سلام بر همگی

قبل از هرچیز بگویم من به همه احترام می گذارم ، اصلا فرد مذهبی نیستم وصددرصد مخالف بمب اتم هستم.

موضوع کاریکاتور ها یکی از موضوعاتی است که این روز ها خیلی از سایت های اینترنتی و وبلاگ ها را به خوب مشغول کرده است. در این باره به وبلاگ ناگزیرسری بزنید.

برای من جالب است چرا کلیه کارکاتورها و لطیفه هایی که در مورد دین اسلام ساخته می شود به حساس ترین موارد اشاره دارند و در زمان های بحران منتشر می شوند.لطفا به این دومورد توجه کنید:

1-در کدام یک از کاریکاتورهای دیگر پیامبران عمل جنسی بین آنها و یک حیوان به نمایش گذاشته شده است ؟

2- در مورد کدام پیامبر یک بمب یا سلاح نظامی توسط نگارنده شوخ طبع آن اثر مورد استفاده قرار گرفته است؟

من به طور کامل با فرضیه اهانت به اسلام در سطح جهان کاملا مخالفم چون برای یک فرد اروپایی یا امریکایی مذهب نقش چندان مهمی را در زندگی وی ایفا نمی کند و یک مسئله شخصی به حساب می آ ید. ولی این مطلب برای یک مسلمان خاور میانه ای بسیار توهین آمیز است. چون مذهب یکی از اولین مفاهیمی است که درزندگی وی مطرح می شود . جدای از این تفکر که وی یک فرد مذهبی هست یا نه.

در عین حال برای اینکه این موضوع و عکس العمل مسلمانان به این کاریکاتورها از یک مسئله مختص مسلمانان درآید و ابعاد جهانی پیدا کند باید یک سلاح نظامی در آن ظاهر شود تا برای کلیه اقوام و ملل جنبه امنیتی و فراگیری بین المللی پیدا کند. به عبارت ساده تر مسئله تروریست بودن مسسلمانان به طور ضمنی یادآور شود.

بعد از این قدم ،یعنی تحریک افکار عمومی جهانی اعم از مسلمان و غیر مسلمان، باید قدم بعدی برداشته شود و اینکه همه باید بدانند که این تنها حکومت های مذهبی و اسلامی نیستند که ساز ناموافق کوک می کنند بلکه ملت های آنان هم از آنان حمایت می کنند.

ملتی که آزادی بیان در یک کشور دیگر را نمی توانند تحمل کنند وبه سفارتخانه آن کشور حمله می کنند ، به عبارت ساده تر هنوز در حدی هستند که جواب آزادی بیان در یک گوشه دیگر دنیا را با برخورد فیزیکی می دهند، پس چه سود از نرمش نشان دادن و مذاکره کردن با آنها. کلیه مسلمانان از حکومتی گرفته تا مردم کوچه و بازار تروریست بالقوه هستند و در شرایط بحران بالفعل می شوند.

حالا که آنها زبان مارا نمی فهمند و نشان داده اند که تروریست بخشی از وجودشان است ما مجبوریم ،برخلاف میل باطنی خود، به زبان آنها یعنی فشارو زور و حمله صحبت می کنیم تا درک کنند که آزادی بیان چیست.

من به طور کامل و صد در صد به تئوری توطئه معتقدم و این کاریکاتورها و سایر مسائل را موافق کردن اذهان عمومی کشورهایی می دانم که حکامشان در پی به دست آوردن خواسته های خود به هر نحوی هستند. طبیعی است که این حکام نیاز به سرباز دارند. در کشور های اسلامی مام وطن و اعتقادات مذهبی انگیزه را فراهم می کند ولی برای کشوری که مذهب مسئله فردی است و وطنش از نظر جغرافیایی در مکان دوراز منطقه بحران قرار دارد انگیزه دیگری لازم است. کسی که می خواهد به عنوان داوطلب برود باید این فکر رابکند که اگر این موجودات در مقابل یک کاریکاتور ساده که براساس اصل آزادی بیان در یک روزنامه در مملکتی دور به چاپ رسیده چنین عکس العملی نشان میدهند پس اگر قدرتی به دست آورند و پایشان به کشور من برسد چه خواهند کرد. پس باید آنها را دور نگهداشت.

در آخر باید به سناریونویسان این نمایش باید صد آفرین گفت که به این مهارت وظیفه خود را به انجام رساندند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home