nemogoody

Sunday, January 15, 2006

این خیلی خوبه که واقع بین باشیم ولی عزت نفس هم چیزه خوبیه

سلام به همگی
همونطور که در پست قبلیم گفتم مدت زیادی بود که وبلاگ های دیگران رو می خوندم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم هم شروع کنم به نوشتن.
من همیشه معتقد بودم و هستم که آدم در عین حالی که نباید به کسی بی احترامی کنه باید احترام خودش رو هم نگهداره. به نظر من هم اونهایی که میگن ایرانی ها در دنیا بهترین هستند اشتباه می کنند و هم اونهایی که چپ و راست به ایران و ایرانی بدو بیراه می گن اشتباه میکنن.
دو هفته پیش یک وبلاگ دیدم که مال آقاییه که خیلی ادعا می کنه ایران رو دوست داره و از درد وطن نتونسته یا نخواسته که در مالزی به تحصیلاتش ادامه بده و برگشته ایران . در ابتدای برگشتنشون خیلی دم از این می زدن که هموطن یک چیزه دیگس خیابونای تهرون یک جای دیگس و خلاصه ایران بهشته برینه .
حالا بعد از دو سه ماه این آقا توی وبلاگش کلی بدوبیراه به ایرانیا گفته بود که ایرانیا نفهمن و نمی دونن که کیو باید انتخاب کنن و مثلا آقای خوش برورو و خوش لباس قبلی حتی لیاقت دوردوم رو هم نداشت . تازه گذشته از اون اینقدر بیشعورن که حالا رفتن این آقای تندرو رو انتخاب کردن که ملت رو به خاک سیاه بنشونه. بعد هم اضافه کرده بود که ایرانیا آدم نیستن و حق تصمیم گیری در مورد مسایل زندگی خودشون رو ندارن چون نمی دونن که چه تصمیمی بگیرن و اروپایی ها خوبن و خلاصه می دونن چه کنن و چه تصمیمی بگیرن و کلا دیدشون خیلی بازه. من نمی گم کی خوبه و کی بده ولی فقط این رو گفتم که هر ملتی اشتباه می کنه ولی اینکه دلیل نمی شه آدم خودش رو جدا کنه بعد بیاد یک ملت رو بی حرمت کنه. آخه این آقا مگه چند تا کشور اروپایی رفته تازه اون هم توی هسته سیاسی اون کشور بوده؟ یا اینکه سیاستمدار بین المللیه و سر در میاره. چرا اینقدر خودشو کمتر و بدتر می دونه ؟ این حرفها همش از کمبود اعتماد به نفسه وگرنه اروپایی هایی که این آقا خیلی آدم می دوندشون هم اشتباه می کنن و اشتباه های خیلی بزرگی هم می کنن.

خلاصه هر چی که هست ما ایرانی هستیم . ما باهوش ترین و بهترین ملت دنیا نیستیم ولی آدمیم و حق داریم زندگی کنیم . با سیاست ترین آدم های دنیا نیستیم ولی حق داریم راجع به مسایل سیاسی مملکتمون تصمیم بگیریم و شاید هم اشتب

شما روبه خدا بیایین خودمون رو آدم بدونیم فقط آدم بودن خودمون رو باور کنیم . یک آدم حقوق خاص خودش رو داره و اشکالات و ایرادات خودش رو هم داره. هر آدمی حق داره تصمیم بگیره ولی امکان این هم هست که اشتباه کنه.

این خیلی خوبه که واقع بین باشیم ولی عزت نفس هم چیزه خوبیه

0 Comments:

Post a Comment

<< Home